Eredetileg olyat akartam főzni, ahol a köret a krokett (ma valahogy megkívántam), de az élet mindig átírja a terveket – jelenleg egy szokásos instant céges kocsmázás írta felül nem-a-bevásárlási, hanem a mit-van-kedvem-elkészíteni-ezek-után kedvemet :)

Most írhatnám azt, hogy amíg a fahéjas kávémet szürcsölgetem, addig.. de ez nem igaz, mert azt reggel szoktam, amikor nem főzök, hanem bootolok... Helyette egy jóféle Kamocsay Hilltop százaz vöröset szürcsölgetek – van ez így. 
Szóval... épp sül a sütőben a címben említett cucc... Lehet, írtam már Stefiről, nemtom, én szeretem, úgyhogy maholnap ez lesz ebédre. Jó kis vegyesvágott savanyúval, házi, naná!
Eredetileg tényleg úgy kerestem a fejemben ötlet után, napközben, hogyakkormost krokett, de mire hazaértem, nem éreztem ezt a dolgot, ehelyett:

Húsnemű:

  • kb. 60 dkg darált hús, leginkább cocából
  • 1 kis fej vöröshagyma 
  • 1 nyers, 2 főtt kemény tojás
  • kb. 2x5-6 cm-es kolbászdarabka (ez most extra)
  • zsiradék, zsemlemorzsa
  • egy zsemle eredetileg, nálam egy vastagabb szelet saját sütésű köményes kenyérből, tej-víz fele-fele arányában áztatva
  • mindenféle fűszerek: csemege és csípős pirospaprika fele-fele; őrölt fekete és fehér bors, só, 2 gerezd fokhagyma zúzva, illetve én még tettem belel leheletnyi majorannát, köménymag pedig került bele a kenyérből

Köret:

  • 6 közepes krumpli megpucolva, negyedelve körétettem, fűszerek (só, bors és kakukkfű)

Két tojást keményre főzök, ezalatt hagymát aprítok, és ugyanúgy belekeverem a darált húsba, ahogyan a fűszereket, illetve a szétázott kenyeret és fűszereket, sőt, öntök bele egy keveset a tej-víz keverékből, amiben a kenyér ázott. A maradék folyadékot majd a végén a tepsibe öntöm, amikor minden nyers hozzávalót elrendezek.

Nyersen:

nyersen.JPG

A tepsit kikenem azzal a kolbászzsírral, ami hétvégéről maradt vissza, belehelyezem a bekevert darált hús kb. felét. Ráteszem a két megpucolt főtt keménytojást, valamint a két kis kolbászdarabot, és befedem a darált hús másik felével. Már előtte és utána körbeburkolom némi zsemlemorzsával - na, ezért nem csináltam közben fotót, nem volt tiszta ujjam :D
A negyedelt krumplikat köréhelyezem, külön sózom, esetleg borsozom, és nem sajnálom a kakukkfüvet.

A kolbászzsírból teszek ide-oda a tetejére darabokat - majd jól beleolvad. Lefedem alufóliával, és úgy jó 40-50 percre beteszem az előmelegített sütőbe.

Ilyen félkészen; minden puha, átsült-párolódott; locsolgatás folyamatban:

felkesz.JPG

Ezután alu le, és meglocsolgatom az összes mindent az alóla kikanalazott zsíros cuccal, majd sütöm még kb. további 20 percig - fedetlenül. Ezalatt a húsz perc alatt még legalább kétszer előveszem és meglocsolgatom a fűszeres zsiradékkal, hogy jól rápiruljon. 

Na, hát a rezsicsökkentés jegyében egy gázabb a gáz, úgyhogy így néz ki végül (korábban kiszedtem a krumplit, mert már így is túl puha, viszont nem pirult, sem ez, sem a stefi :/) – de biztos nem olyan rossz... Lett viszont jó sok szaft, amit holnap a krumplira teszek, és nem felejtem a házi savanyúságot hozzá ;)

DSCF8432.JPG
DSCF8430.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://spice-and-passion.blog.hu/api/trackback/id/tr365674706

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása