DSCF7574.JPG

Ma nem vittem túlzásba a varázslatot, rohadt meleg volt a konyhában délután négykor, és azért durva, hogy fél 6-kor sem lehet megmaradni a teraszon, napernyő alatt, fröccsel... 

Szóval ma egyszerűvel készültem az eljövendő munkanapokra. 

Hozzávalók a húshoz:

  • 6-8 csirke felső-, vagy 3-4 egész csirkecomb
  • ugyanennyi gerezd fokhagyma (ha túl duci, akkor hosszában kettévágva, egy fél egy darabhoz)
  • só, bors majoranna
  • olaj

Hozzávalók a krumplihoz:

  • 5-6 szem közepes méretű (új)burgonya
  • olaj (minimum sózva, részemről most is a Horváth Rozi-féle 9-zöldfűszersó játszott)
  • a töltelékhez pedig bármi, amit gondolsz:
  • kolbász, hagyma karikázva, szalonnacsíkok, sajt csíkban vagy reszelve, zöldségek csíkban.

(nálam jelenleg kolbász-hagyma karikák, illetve paprika szerepelt)

Hozzávalók a mártáshoz:

  • Tartásmártás felütve paradicsomszósszal, -sűrítménnyel avagy hasonlóval:

A háziasan sűrű tartárhoz végy

  • két tojássárgáját
  • 1 nagy tubus majonézt (18 dkg)
  • 2 dl tejfölt
  • 1 púpozott teáskanálnyi porcukrot
  • 2 teáskanálnyi mustárt (huh, ezt Angliából hoztam még a télen, majdnem olyan jó, mint a dijoni!)
  • néhány csepp citromlevet
  • őrölt fehérborsot, sót

A tojássárgáját keverd simára a porcukorral, egy kis sóval és borssal. Lassan add hozzá a majonézt, a mustárt és a citromlét is. A tejfölt előbb keverd simára, majd öntsd a mártáshoz. Ha az egészet jól összekeverted, kóstold meg – ha kell, még sózd, borsozd –, s 1 órát pihentesd hűvös helyen. Hogy finom Aurorát csinálj belőle, 4 dl tartárhoz kb. 2 nagy evőkanálnyi paradicsomsűrítményt adj. Mivel én olaszos híg paradicsomot használtam, nem azt a konzervált, Fácán-jellegű sűrű izét, így még némi tejfölt hozzáadtam az egészhez, hogy kellemesen önthető állagú legyen.

DSCF7582.JPG

Amúgy a hússal nincs sok teendőm, miután szokás szerint lepucoltam, mindegyikbe egy-egy gerezd fokhagymát szúrtam, illetve megfűszereztem sóval, tarkaborssal (igen, meaculpa, megint "malmoztam"), valamint morzsolt majorannával. Ezután adtam neki egy gyors pirulást a fenti gázon, teflonban, alig olajban, mert nálam csak így tud lenni később finom ropogós a bőre. (Ha valakinek van jobb ötlete, ezerrel várom hozzászólásban!)

Ezután tepsibe fektetem és alufóliával lefedve kb. 30 percig sütöm, előmelegített sütőben. Amikor majdnem kész, leveszem róla a fóliát, és úgy pirítom tovább, a bőrös tetejét gyakran locsolgatva saját zsírjával.

DSCF7585.JPG

A krumplit már korábban előkészítettem (sikerült a hússal teljesen egyidőben megsütnöm):

Ilyesmire rendszeresített kefével alaposan megsikálom, majd bevágom 3-4 milliméterenként, úgy kétharmad (de utálom már ezt a szót!) mélységig, hogy az alja egyben maradjon. Jól megolajozom mind kívül, mint a réseket (a legjobb ecsettel, és közben imádkozni, hogy nem ragad közbe szál...), ráhelyezem őket egy sütőpapírral bélelt tepsire és zsuppsz be! az előmelegített sütőbe. Fajtájától függően kb. 30–40 percig sütjük. Amikor majdnem kész, kivesszük és megpróbáljuk a réseit megtöltögetni az addig felkarikázott-csíkozott ez-meg-azzal :) Mind ez, mind az előolajozás könnyebbnek hangzik, mint amilyen valójában :D

Tényleg bármit lehet bele tenni, ami csak eszedbe jut, lényeg, hogy passzoljanak egymással, illetve a hússal és annak fűszerezettségével. Én épp ezért nem spiráztam túl a húst (só, bors, majoranna és slussz!).

A sajtnál lehet olyan opció (én most nem tettem végül), hogy vagy csíkozott bele a résbe, vagy a legvégén reszelt formába a tetejére, akár tejföllel keverve. Ha füstölt a sajt, az még jobb :)

Na, ezután vissza a sütőbe, és készre sütjük, ez kb. 10-20 perc között mozog. Mivel – jó esetben – közben a húsról is lekerült a fólia, nyugodtan lehet a husi zsírjával a krumplit is locsolgatni ;)

DSCF7578.JPG

Ezek után csak jó étvágyat tudok kívánni :) 

Amennyiben nincs kedved mártásozni, vagy nem szereted, egy jóféle vegyes saláta, vagy paradicsomsaláta akár lilahagymával, akár mozzarella-bazsalikom kombóval, vagy akár egy jó kis tejfölös uborkasaláta is kiváló hozzá. Ez esetben viszont mindenképpen tejfölözd le a végsütésnél a krumplit... Ha rázúzol némi fokhagymát vagy újhagymát vagy zöldfűszert: senki és semmi nem fog megsértődni :)

Utóirat:

Amíg ezt a posztot megírtam a teraszon, néha rágyönyörködtem a folyamatban lévő koviubikra (legkésőbb keddre kész!!!):


DSCF7566.JPG

DSCF7596.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://spice-and-passion.blog.hu/api/trackback/id/tr65668005

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mitzi von Küche 2013.07.22. 17:36:50

Elnézést, de nem értem a "háziasan sűrű tartárt". Ha már vesz két tojássárgáját, akkor majonézt kell keverni (majd abból a tartárt) és nem kész majonézt használni. Akkor házi és nem házias lesz és sokkal finomabb.

agresszív kismalac 2013.07.23. 14:30:53

Dögöljek meg, ha szólok!
süti beállítások módosítása