dscf7235_1371672333.JPG_2816x2120

Kánikula ide vagy oda, enni akkor is kell, munkahelyi ebédet meg depláne. Ma igyekeztem egy kevésbé macerás és kevés hőkibocsátással járó kaját összeállítani magamnak holnapra és -utánra. 

Hozzávalók a két főszereplőhöz:

~ kb. 60 dkg csirkemájjal (szívvel, anélkül, ahogy szeretnéd)

~ kb. 80 dkg újburgonya

- egy fej vöröshagyma

- 3 gerezd fokhagyma, zúzva

- 2 dl tejföl (20%)

- 5 dkg vaj (krumplihoz)

- olaj, zsír vagy vaj a májhoz

- egy szál újhagyma

valamint:

- majoranna (nem-sajnálom-mennyiség), tengeri só, bors (a szentháromság: színes durva malom+őrölt fekete+őrölt fehér), delikát, tej, víz, esetleg chili, esetleg snidling

A kiegészítő salátához:

- 3 paradicsom

- 2 nagyobb paprika

- 1 kígyó- vagy 2 fürtös uborka

- egy kis csomag mozzarella

- olíva (ez esetben paprikával töltve)

- olívaolaj, extra szűz

- bazsalikom, tengeri só, leheletnyi törött bors ("Malom")

- 1 szál újhagyma

- snidling

.......................
Némiképp barbár dolognak éreztem a reccsenős, finom újkrumplit pürésíteni, viszont a jó szaftos májjal együtt már nem is olyan ördögtől való gondolat, szerintem. Ha neked igen, készíts mondjuk petrezselymes kockákat a krumpliból, tuti jó lesz az is :)

No, amíg a krumpli delikátos/vegetás vízben fővöget puhára, addig karikára vágtam a vöröshagymát, és elég rendesen lepirítottam olajon, aztán picit pároltam is. Aztán rádobtam a májat (említettem már, hogy minden ilyet wokban készítek, mert egyszerűen pazar, valamint elronthatatlan?), és óvatosan kevergetve, nehogy összetörjem, pirítom erős lángon. Amikor kb. egyharmad készültségnél járok, onnantól kezdve néhány alkalommal pár kortynyi vízzel (pl. merek a krumpli vegetás főzővizéből) fel-felöntöm, és így pirítom. Kétharmad készültségnél tekerek rá a színes borsos malmommal (egyszerűen imádom!) valamennyit, ízlés szerint, pirítom még, majd picit több vízzel, mondjuk úgy félig lepje el, folytatom a pirítást. Szemmel kell tartani, és óvatosan keverni. Mivel chilis malmom is van, abból is tekerek, de csak kettő nőieset, mert nem szeretném, ha a holnapi negyven fokban a kapszaicin verje ki nálam a végső biztosítékot, de azért pikáns legyen az étek valamennyire ;) Ilyenkor azért még meghintem őrölt fekete- és fehérborssal, de ez megint csak a privát dilim, illetve morzsolt majoranna, tényleg nem szégyellősködve, nagyon feldobja az egészet. 

Amikor kész a máj, és van még alatta bőven szaft, akkor a két dl tejfölt bekeverem nagyon kevés (kb. 1-1,5 teáskanálnyi) liszttel, majd ráborítom a rotyogó cuccra, és összeforralom őket. Részemről ekkor zúzom rá a fokhagymát, mert szeretem, ha nem pirul ki az íze, de gyakorlatilag bármikor rátehető. Néhányat rottyan, aztán kraftot kikapcsolom alóla, és félrehúzom, majd pár perc múlva, amikor még erősen meleg, megsózom. EDDIG nem sóztam, mert a máj hajlamos megkeményedni. A sertés főleg, de néha a csirkemáj is elrontódik. Szóval UTÓLAG sózunk. 

Nyilván a krumpli megfőtt ezalatt, és ha nem a petrezseymes kockáknál maradsz, akkor csak annyi a teendőd, hogy a leszűrt burgikra rádobod a vajat szétosztva, elkezded pürésíteni a nyomóval. Dejóis ez majd 35 fokban, a befűtött konyhában :D
Ebbe beleaprózok egy szál újhagymát, illetve sózom, borsozom (naná, a malommal), amennyiben szükséges, illetve apránként tejet hozzáöntögetve szépen homogén pürévé varázsolom. Ha úgy igényled, lehet tej helyett tejszínnel keverni (selymesebb lesz), tehetsz bele fokhagymát, vagy pl. kakukkfüvet.

A saláta tényleg nem egy nagy ügy, minden viszonylag apróra vágtam, összekutyultam, és zsupsz, be a hűtőbe, hadd érjenek össze az ízek :) A bazsalikomot nem sajnáltam belőle, a snidling pedig plusz opció volt, ha már épp elkanászodik itt a konyhaablakomban. Amúgy tettem belőle a pürébe is, a vékonyka kis újhagyma mellé, simán elfért. 

A bejegyzés trackback címe:

https://spice-and-passion.blog.hu/api/trackback/id/tr265668009

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása