DSCF7679_.jpg

Hozzávalók:

  • 8–10 vastagabb, sós palacsinta (1 tojás, 15 dkg liszt, 2,5-3 dl tej, kevés szóda, só, esetleg fűszerek)
  • 50–60 dkg darált hús
  • 1 cukkini
  • 3 paradicsom
  • 30 dkg gomba
  • 1 fej vöröshagyma
  • 3–4 gerezd fokhagyma
  • 40–50 dkg tejföl (ízlés szerint)
  • 1 (vagy 2) tojás
  • kevés tej
  • fűszerek: só, borsfélék (őrölt fekete és fehér; durva tarkabors), majoranna, bazsalikom, kakukkfű, esetleg petrezselmzöld a tetejére

Legelőször is kettévágom a vöröshagymát, az egyik felét apróra vágva a darált húshoz adom, a másik felének a felét karikázva (vagy felaprózva) a palacsintatésztájához adom.  A tésztát picit több sóval készítem, illetve szórok bele egy keveset a Horváth Rozi-féle 9-fűszerkeverékből, majd megsütöm a palacsintákat, de nem teljesen, mivel a sütőben még elég időt fog eltölteni. Amikor kihűl, kettő kivételével felcsíkozom (kb. 7–10 x 2 cm).

A húshoz már hozzákevertem az igen apróra vágott fél hagymát, illetve megfűszereztem sok borssal és elég sok majorannával. Lehet hozzáadni egy tojást, illetve kevertem bele egy evőkanálnyi ketchupot és egy rendes teáskanálnyi rendes mustárt (még mindig Angliából :) ), gondolom, nem fog neki ártani.

A cukkinit úgy egycentisre karikázom (mivel még zsenge, nem hámoztam meg), a paradicsomokat is viszonylag vastagra, szintén karikára, a gombafejeket is a szokásosnál vastagabbra szelem (kb. 4-5 mm).

Előkészítem a mártást is; rengeteg tejfölt szánok ide, mert a rétegek közé is teszek. Belezúzom a fokhagymát, megsózom-borsozom, illetve belekeverek egy tojást és egy kevés tejet: kellemesen híg, olyan tejszínállagú lett. Ezt majd kb. 4 egyforma részre osztom, kettő a rétegek közé, egy a tetejére, s a negyedik (ez lehet kicsit több) a legeslegvégére marad, a rásütési fázisban.

A tepsit kiolajozom és az aljára fektetem a két egészben hagyott palacsintát. Elhelyezem rajta a gomba harmadát, majd helyes mintában, váltakozva teszek rá paradicsom- és cukkinikarikákat. Egy picit meghintem sóval, illetve a cukkinire kakukkfüvet, a paradicsomra pedig bazsalikomot szórok. A zöldségkarikák közé elrendezem a darált hús felét, majd meglocsolgatom a tejföllel; nem kell teljesen befedje, elég csak csíkokban ráfolyatni. Ezután beterítem a palacsintacsíkok felével, és kezdődik elölről: gombaréteg, majd cukkini és paradicsom, halvány sózás, kakukkfű/bazsalikom, majd közéjük a hús második fele, legvégül a tejföl. Aztán a palacsintacsíkok másik fele, gomba utolsó harmada, zöldségek, só, fűszerek, viszont ide már nem maradt (nem hagytam) hús. Újra meglocsolom tejföllel, befedem alufóliával és így párolom-sütöm úgy 35 percig. Ezután leveszem a fóliát, és a megmaradt negyed hagyma karikáit rászórom a tetejére (illetve én megtuningoltam egy kevés füstöltszalonna-csíkkal) majd így sütöm tovább kb. 20 percig (amíg a hagyma/szalonna megpirul, és a szaft egy része kisül).

DSCF7643_.jpg

Legvégén a maradék tejfölt még ráöntöm (ha nem tettél rá szalonnát, akkor sajttal is megbolondíthatod; nekem a kettő valahogy nincs harmóniában), megszórom petrezselyemzölddel és pirosra sütöm.

Az egész aljára direkt nem öntöttem semmilyen folyadékot, kivéve a tepsi kizsírozását, mivel minden zöldség elég levet enged, és a sok tejföl is megadja a szaftos állagot :)

Mivel a cukkini olyan, mint a mozzarella vagy a spárga: tök semleges ízű, így sok mindennel kombinálható, fűszerezhető. Minden fűszert módjával használtam, kivéve a húshoz a majorannát, így többfélét is alkalmazhattam, de semmi olyat, ami erőteljesen dominálna.

Egyébként rohadt meleg van: a nappaliban 33,6, odakint úgy 40 Celsius fok körül, a konyhában dettó – nem vagyok normális, hogy palacsintákat sütök, meg a gázsütőt üzemeltetem… :D

DSCF7660_.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://spice-and-passion.blog.hu/api/trackback/id/tr605668004

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Andrass9 2013.08.05. 23:33:35

Bár a recept jó, azért az se teljesen komplett, aki ebben a hőségben begyújtja a sütőt!!!

Vörös Szonja, a tetovált lány 2013.08.07. 02:16:18

@Andrass9: :))) tényleg nem, bár magamról sosem állítanám az ellenkezőjét :) ráadásul, ahogy elnézem gasztroblogok, nem én vagyok a leghülyébb :D

estrella negra 2013.08.08. 15:57:20

Már a mondatalkotás is nehezen megy.

Vörös Szonja, a tetovált lány 2013.08.12. 23:57:46

@estrella negra: szándékos volt ;) éjjel negyed 3-kor megengedek magamnak ilyesmiket :)
süti beállítások módosítása